23 lipiec 2014

Dlaczego spędzamy więcej czasu w restauracjach?

Dział: Aktualności
Napisał 
Bardzo ciekawe badanie postanowili przeprowadzić właściciele pewnej nowojorskiej restauracji. Dotyczyło one długości obsługi klientów, która na przestrzeni ostatni 10 lat wg ich obserwacji znacznie się wydłużyła.

Badanie zostało przeprowadzone na podstawie nagrań z kamery zamontowanej w lokalu. W 2004 roku obraz rejestrowany był na taśmie, kilka z nich ostało się do dziś, dlatego właściciele restauracji postanowili porównać pracę kelnerów oraz zachowania klientów z 2004 i 2014 roku.

Analiza materiału pozwoliła wysunąć bardzo ciekawe wnioski, które pozwoliły odpowiedzieć na pytanie:

Dlaczego obsługa klienta trwa obecnie dłużej?

Co ciekawe wina wcale nie leży po stronie obsługi, która zarówno teraz, jak i dziesięć lat temu pracowała takim samym tempem. Winni za wydłużenie czasu pobytu w restauracjach okazali się klienci, a właściwie ich smartfony.

W 2004 roku wizyta w restauracji przebiegała znacznie szybciej. Klient gotowy był złożyć zamówienie w około 7 minut od otrzymania karty. Przystawki gość restauracji otrzymywał po średnio 6 minutach, a restaurację opuszczał po mniej więcej 5 minutach od otrzymania rachunku. Zaledwie dwóch na 45 klientów było niezadowolonych z potraw i odesłało je do kuchni.

W 2014 roku obraz ten jest zupełnie inny. Podstawową różnicą zauważoną na nagraniu jest fakt, że pierwszą czynnością po wejściu do restauracji wykonywaną przez klienta jest wyciągnięcie smartfona. Część gości bardzo szybko poprosiło do siebie kelnera, lecz tylko po to aby uzyskać hasło do wi-fi lub prosić poradę jak połączyć się z restauracyjnym Internetem. Czas ludzie wypełniali sobie surfowaniem po sieci i robieniem zdjęć, lokalu, potraw oraz siebie i swoich znajomych. Średni czas oczekiwania na zamówienie przez kelnera to 21 minut! Na jedzenie klient musiał poczekać podobnie jak 10 lat temu około 6 minut, jednak nie przechodzi on od razu do konsumpcji, lecz najpierw wykonywał ich fotografię. Aż 9 z 45 klientów zabawa telefonem pochłonęła tak bardzo, że poprosili o ponowne podgrzanie potrawy.

To smarfony odpowiedzialne są zatem za dłuższy czas pobytu w restauracji. Obecnie średnia wizyta trwa około godzinę i 55 minut.

Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !

Aktualności

Nauka i rozwój

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin