Wydrukuj tę stronę
4 marzec 2014

Czy studenci wiedzą jak szukać pracy?

Z badania przeprowadzonego przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine wynika, że studenci doskonale wiedzą, jak wykorzystać narzędzia internetowe w poszukiwaniu pracy. Młodzi ludzie są świadomi, że social media mogą im pomóc zbudować profesjonalny wizerunek oraz znaleźć pracę. Ponad 80% studentów informacji o pracodawcy poszukuje online.

Z przeprowadzonego we wrześniu 2012 roku badania użytkowników GoldenLine „Socjalni Polacy” wynika, że to właśnie internet jest pierwszym miejscem, w którym studenci poszukują informacji o pracodawcach. Które kanały są dla nich najbardziej wartościowe? Przede wszystkim firmowe strony internetowe (82%) oraz fora (65%). Co ciekawe, coraz więcej młodych ludzi zdaje sobie sprawę, że również biznesowe serwisy społecznościowe typu GoldenLine stanowią cenne źródło informacji: 61% studentów poszukuje tam informacji. Co więcej, ponad 35% młodych ludzi przeszukuje sieć kontaktów w mediach społecznościowych, aby dowiedzieć się czegoś więcej o pracodawcy. Odsetek ten jest wyjątkowo wysoki, biorąc pod uwagę, iż nie są to typowe narzędzia rekrutacyjne. Skąd tak duże zaufanie w stosunku do social media?

Po pierwsze, serwisy tego typu nie tylko umożliwiają dotarcie do informacji wskazanych przez pracodawcę, lecz również pozwalają na interakcję z pracownikami firmy, dzięki czemu użytkownicy uzyskują dokładnie takie informacje, jakich szukają. Po drugie, niektóre biznesowe serwisy społecznościowe jak GoldenLine, umożliwiają wystawianie ocen pracodawcom przez ich byłych i obecnych pracowników. Dzięki temu, użytkownicy otrzymują cenne i wiarygodne opinie, które pomagają im podjąć decyzję, czy warto aplikować do danej firmy.Czy studenci wiedzą jak szukać pracy?


Badanie pokazało także, że studenci dostrzegają również inne plusy, jakie daje im obecność na biznesowych portalach społecznościowych. Na przykładzie GoldenLine są to: większa szansa na otrzymanie oferty pracy (82%), rozwój kariery zawodowej (71%), możliwość kreowania wizerunku w internecie (83%) oraz większa szansa na znalezienie atrakcyjnej pracy (73%). Spośród wszystkich respondentów, mniej niż 1% nie dostrzega powyższych właściwości biznesowych serwisów.

Warto podkreślić, że studenci rozróżniają rozrywkowe i biznesowe portale społecznościowe – co innego skłania ich do założenia konta na GoldenLine czy LinkedIn, a co innego do zarejestrowania się na Facebooku/NK. W przypadku pierwszego serwisu, główną motywacją jest chęć zostania dostrzeżonym przez pracodawcę/headhuntera (80%), przeglądania ofert pracy i profili pracodawców (77%), budowania wizerunku w internecie (61%) i otrzymywania ofert pracy (66%). W odniesieniu do mediów rozrywkowych typu Facebook, takie motywacje występowały jedynie u 3-4% respondentów. Tutaj, główną motywacją było utrzymywanie prywatnych relacji ze znajomymi – odpowiedź tą wskazało 80% ankietowanych. Z kolei, tylko 13% użytkowników GoldenLine założyło konto na portalu w celu podtrzymywania prywatnych kontaktów.

- Powyższe wyniki wydają się bardzo optymistyczne. Można stwierdzić, że studenci zdają sobie sprawę, że to jak, prezentują się w internecie, wpływa na ich szanse znalezienia pracy. Młodzi ludzie świadomie budują swój wizerunek online korzystając z biznesowych serwisów społecznościowych typu GoldenLine. Świadczą o tym także nasze statystyki – na portalu najbardziej dynamiczny przyrost użytkowników obserwuje się właśnie w grupie 20-24 lata. Niestety, mimo że studenci zdają sobie sprawę z różnic między biznesowymi a rozrywkowymi serwisami społecznościowymi, nadal wiele osób nie jest świadomych, że rozrywkowe treści, które publikują np. na Facebooku również stanowią ich wizytówkę. -  zauważa Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.

Podsumowując, studenci coraz częściej wykorzystują serwisy społecznościowe do celów zawodowych. Świadomi, że obecność na biznesowych portalach typu GoldenLine może pomóc im rozwinąć karierę, starannie budują swój wizerunek i rozwijają sieć kontaktów. W ten sposób wyróżniają się spośród innych kandydatów i zwiększają swoje szanse na kontakt z rekruterem.

W ankiecie, przeprowadzonej we wrześniu 2012 roku przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine, wzięło udział 1600 użytkowników portalu. Zaprezentowane wyżej dane dotyczą grupy zawodowej studentów.

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin