Wydrukuj tę stronę
19 grudzień 2014

Nergal i Czubaszek na święta – burza wokół reklamy empiku

Dział: Felietony
Napisał 
Ostatnimi czasy wybuchła burza wokół osoby Adama Darskiego o Marii Czubaszek, którzy stali się jednymi z twarzy promujących empik na święta. Jakie jest wasze zdanie? Empik strzelił sobie w stopę, czy dokonał genialnego manewru marketingowego?

 

Nergal

Nie widzę nic zdrożnego, w przygotowanym spocie. Jednak osobę Adama Darskiego, raczej trudno kojarzyć ze świętami. Jednak czy to dostateczny powód aby wieszać na nim i empiku koty? Osoba kojarzy się ze scenicznym darciem biblii i zespołem, który hmm delikatnie mówiąc jest dość chłodno nastawiony do religii. Jednak czy z tego powodu nie może on brać udziału w reklamie, której celem jest wskazanie, iż każdego z nas empik inspiruje inaczej? Czy krytyka nie jest nad wyraz? Czy sama jego obecność obraża uczucia religijne?

 

Maria Czubaszek

Kontrowersyjna? Nie wiem. Ekspert? Nie wiem. Ma swoje poglądy i tyle. Nie wnikam i nie debatuje nad ich słusznością. Też chyba dość nietypowy bohater na święta.

 

Pikieta pod Empikiem

No i się zaczęło. Nie wnikam po raz kolejny czy słusznie, czy też nie. Rozpoczynają się pikiety. Posłuchajcie sami, co o pikiecie mówią jej organizatorzy.

 

Cejrowski zniechęca do zakupu swoich książek w empiku

Wojciech Cejrowski również sprzeciwia się i bojkotuje sprzedaż… Postać również kontrowersyjna, o wyraźnych poglądach – można się z nimi zgadzać, lub nie. Chwała za to, że jakiekolwiek posiada i nie boi się prezentować. Otrzymał wiele nagród, o czym mówi także w nagraniu.

 

Empik…

Chyba jednak strzelił sobie w nogę… Przeglądam profil sieci sklepów, i co jakiś czas widzę linki do filmów i materiałów bojkotujących księgarnie.

 

17 listopada – czyli, już jakiś czas temu, empik na fb napisał:

Przykro nam, że niektórzy bohaterowie naszej kampanii reklamowej wzbudzili w Was tak negatywne emocje - co na pewno nie było naszym celem.
Wasze opinie są dla nas bardzo ważne i na pewno weźmiemy je pod uwagę, planując kolejne działania reklamowe. Prosimy jednak o zachowanie poziomu dyskusji - nie godzimy się na obrażanie, przekleństwa czy treści naruszające dobre obyczaje.
Mamy nadzieję, że znów uda nam się łączyć fanów kultury - muzyki, filmu, książek - a nie dzielić.

 

Czyli w skrócie: rozumiemy rozgoryczenie, ale nic z tym nie zrobimy i nie bluzgajcie. Jednak czy oburzenie jest uzasadnione? Empik nie przewidział takiego obrotu spraw. Sam po zapoznaniu się z reklamami, również nie przewidziałbym, że wywołają, aż takie poruszenie. Niekoniecznie uzasadnione…

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin