10 lipiec 2013

Reklama dźwignią handlu

Dział: Felietony
Napisane przez  msmartoocha
Musisz to mieć! Jesteś tego warta! Kto jak nie Ty? To coś dla Ciebie! To Twoja szansa! Ile razy dziennie słyszysz te słowa? Pewnie za każdym razem kiedy włączasz telewizor, radio lub internet. A to wszystko za sprawą reklam, którymi jesteśmy bombardowani ze wszystkich stron.


Historia reklamy sięga już czasów starożytnych kiedy to kupcy wychodzili na ulice i wykrzykiwali ceny oraz zalety sprzedawanych przez siebie produktów. Minęły wieki, przez które mogliśmy uodpornić się na te sztuczki. Nauka nieulegania pokusom mogła być nawet przekazywana z pokolenia na pokolenie. Jednak tak się nie stało, nadal jesteśmy łasi na nowinki zachwalane w mediach. Pytanie tylko dlaczego?
Specjaliści od reklamy przyswoili sobie wszystkie tajniki sztuki perswazji. Układają spoty tak, że trudno się im oprzeć. Gwiazdy polecają najnowsze modele telefonów, najnowsze wydania aut a nawet proszki do prania. A skoro oni tego używają, to to nie może być złe! Kupując ten produkt choć w małym stopniu możemy upodobnić się do swojego idola, więc dlaczego tego nie zrobić? A kosmetyki reklamowane przez przepiękne, zgrabne kobiety i superprzystojnych mężczyzn muszą działać cuda. Oni wyglądają tak atrakcyjnie dzięki tym kremom, więc my tez tak możemy. I to za jedyne kilka złotych.
Na szklanym ekranie wszystko wydaje się znakomite i niezastąpione. Jednak kiedy znajduje się już w naszym posiadaniu, traci swój blask. Telefon wcale nie robi rewelacyjnych zdjęć, auto strasznie dużo pali, proszek jest mało wydajny, a kosmetyk nas uczula. Nie mówię żeby wszystkie reklamowane rzeczy omijać szerokim łukiem, ale zachować odrobinę zdrowego rozsądku. Pamiętając o tym, że nie wszystko złoto co się świeci, a nowe nie zawsze oznacza lepsze.

Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !

Podsumowanie artykułu

Aktualności

Ciekawe filmy

Nauka i rozwój

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin