Wydrukuj tę stronę
27 sierpień 2014

Efekty naszej pracy są widoczne – wywiad z Przemkiem Kubajewskim (Akademia Menedżerów Muzycznych)

Dział: Wywiady
Napisane przez  Piotr Warzocha
W pierwszy weekend października rozpoczną się zajęcia kolejnej, piątej już, edycji Akademii Menedżerów Muzycznych. Organizatorzy tym razem położą większy nacisk na booking koncertów, zaś dotychczasowi uczestnicy Akademii właśnie zakończyli sezon zajęć praktycznych przy największych polskich festiwalach. O osiągnięciach poprzednich edycji szkoły oraz przyszłych planach Akademii Menedżerów Muzycznych rozmawiamy z Przemysławem Kubajewskim, koordynatorem inicjatywy.

W pierwszy weekend października mają się rozpocząć zajęcia nowej edycji Akademii Menedżerów Muzycznych. Do kiedy trwa aktualny nabór? Gdzie można znaleźć szczegółowe informacje na temat, tego jak i gdzie się zapisać?

Nabór trwa do wyczerpania miejsc, a zostało ich już naprawdę nie dużo, także polecam sprawdzenie wszystkich informacji na naszej stronie internetowej www.akademiamm.pl. Tam też można wysłać formularz zgłoszeniowy, tym samym zapisać się do AMM.

Kto w ogóle może przystąpić do Akademii?

Do Akademii może przystąpić każdy, kto ukończył 16. Rok życia, oraz poważnie myśli o pracy w branży muzycznej – u nas dostanie bardzo cenną wiedzę.

Będzie to już piąta edycja Akademii Menedżerów Muzycznych. Chyba należałoby pogratulować sukcesu i wytrwałości. Jak podsumuje Pan poprzednie edycje? Czy zauważa Pan efekty pracy z ludźmi, którzy edukowali się u Państwa na przyszłych menedżerów muzycznych?

Dziękuję. Tak, efekty są naprawdę widoczne – nasi studenci i absolwenci po ukończeniu AMM otrzymali pracę w firmach fonograficznych, agencjach managamentowych, ich artyści, dzięki umiejętnościom menedżerskim naszych studentów jeżdżą w trasy, nagrywają płyty w dużych wytwórniach. To było nasze założenie gdy zakładaliśmy Akademię i to się spełnia.

Czy piąta edycja Akademii przyniesie jakieś zmiany? Czego mogą spodziewać się po niej nowi uczestnicy?

Jeśli chodzi o same wykłady, to w ciągu 4 edycji wyklarował nam się bardzo mocno jakościowy skład wykładowców, który jest już znany poprzednim grupom, także tutaj zmian nie będzie. Oczywiście, szykujemy niespodzianki, przede wszystkim związane z okresem wakacyjnym i festiwalami.

Czytałem w mediach, że przy okazji piątej edycji będziecie Państwo starali się kłaść większy nacisk na booking koncertów. Na czym ten nacisk będzie polegał i czy to oznacza, że kolejne edycje AMM będą miały bardziej tematyczny charakter?

Z opinii naszych studentów wiemy, że ten temat jest dla nich zarówno najważniejszy jak i najtrudniejszy, więc go poszerzyliśmy zarówno o charakter bookingu tras zespołu, jak i również organizacji festiwalu – zarówno od strony zespołu jak i organizatora festiwalu. Takie zajęcia prowadzą Pan Paweł Krupa, człowiek – legenda, jeśli chodzi o koncerty w Polsce, produkował duże wydarzenia typu występy Bjork czy Stonesów, pracował przy Openerach. Pan Paweł wprowadza naszych studentów w podstawy bookingu i produkcji, uczy pojęć i powszechnych zachowań. Jeśli chodzi o typowy booking to naszym specjalistą jest Paweł Hordejuk, menedżer Indios Bravos i Happysad. To jest powszechna teoria, że te oba zespoły, swoją sławę zdobyły przede wszystkim na tym, że grają dużo koncertów. Dlatego Paweł jest idealną osobą do przekazania takiej wiedzy studentom. Dodatkowo jest u nas Łukasz Napora z festiwalu Audioriver, który w trakcie zajęć kładzie nacisk na aspekty promocyjne i PR-owe przy organizacji festiwali i koncertów. W dobie coraz większego spadku sprzedaży płyt, to na koncertach przede wszystkim się zarabia, dlatego poszerzamy wiedzę uczestników w tym temacie.

Zajęcia na Akademii Menedżerów Muzycznych prowadzone są niemal cały czas przez te same osoby. Może Pan przedstawić choć kilka z nich?

Oczywiście, oprócz wspomnianych przed chwilą przeze mnie osób są jeszcze m.in. Aneta Błażejczyk, menedżerka Pokahontaz, Maciek Pilarczyk, odpowiedzialny za sukces zespołu Myslovitz, Wiesław Weiss, naczelny Teraz Rocka, Zbyszek Niedziałek, menedżer Pezeta, Pan Jerzy Tolak, legendarny menedżer Republiki, Marek Włodarczyk z Independent Digital czy szef SP Records, Sławek Pietrzak. Wszystkie nazwiska są dostępne na naszej stronie.

Czy piąta edycja Akademii, to również nowe nazwiska wśród wykładowców?

Raczej nie, na tę chwilę mamy tak mocny skład, że nie planujemy żadnych zmian.

Uczestnicy poprzedniej edycji Akademii mogli sprawdzić się w boju, pracując przy dużych letnich festiwalach. Na czym ta praca polegała i jak się sprawdzili?

To jest akurat fenomen, bo praca przy festiwalach miała być tylko dodatkiem do zajęć, a okazuje się, że dla wielu osób bycie w Akademii to przede wszystkim praca na festiwalach, którą im umożliwiamy. Co ważne, nasi uczestnicy pracowali tego lata przy naprawdę dużych i renomowanych festiwalach takich jak Hip Hop Kemp w Czechach, Audioriver w Płocku, Tauron Nowa Muzyka w Katowicach, Original Source Up to Date w Białymstoku czy Behind The Trees w Mysłowicach. Z opinii organizatorów wiem, że moi studenci spisali się znakomicie, to bardzo cieszy.

Życzę powodzenia przy nowe edycji, z pewność Student.pl będzie śledził Państwa poczynania i ostatnie słowo oddaję Panu.

Bardzo dziękuję za rozmowę i pozdrawiam wszystkich czytelników Student.pl!

Podsumowanie artykułu

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin