23 czerwiec 2021

Młodzi adepci branży gier powalczą o nagrody

Dział: Aktualności
Napisał 
Studenci z całej Polski zaprezentują swoje autorskie prototypy gier komputerowych, doświadczeń VR oraz prace artystyczne. 24-25 czerwca odbędzie się podwójny - ubiegłorocznego z powodu pandemii nie było - finał Ogólnopolskiego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. Jurorzy zweryfikują w jakim stopniu uczestnikom udało się wypełnić role i kompetencje niezbędne do stworzenia w przyszłości wysokobudżetowych gier, nowoczesnych rozwiązań technologicznych czy wybitnych prac projektowych i artystycznych. 

Głównym organizatorem wydarzenia jest Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej.

Prezentacja gier, ogrywanie i ocena projektów w ramach finału przyjęła formę hybrydową. Jury oceniać będzie projekty studentów zdalnie w studio konkursowym zlokalizowanym w przestrzeniach Instytutu Fizyki (ul. Wólczańska 219). Wydarzenie będzie odbywać się za pośrednictwem platformy Discord oraz transmisji na Facebook PŁ i YouTube PŁ.

Otwarcie finału przez rektora PŁ prof. Krzysztofa Jóźwika zaplanowano w czwartek (24 czerwca) o godz. 10.00. Zapraszamy!

Jaki jest plan dwudniowego wydarzenia? Pierwszego dnia przedstawiciele firm będą testować studenckie projekty, grając w przedstawione przez finalistów wersje. W ten sposób zostaną wybrane top 3 w każdej kategorii. Drugiego dnia zaplanowano prezentacje, a ogłoszenie wyników prawdopodobnie odbędzie się około 13-14. Finał konkursu obejmuje 7 ścieżek tematycznych: Game Design, Game Development, Mobile Games, Virtual Environment, wraz z jego nieodłącznym elementem jakim jest Game Graphics Contest z kategoriami: Character Design, Environment Design, Asset Design.

Zapraszamy do wizyty w studio konkursowym, gdzie będzie można zobaczyć studenckie produkcje, porozmawiać z organizatorami i jurorami, a zdalnie także ze studentami.

Konkurs jest dla doświadczonych game developerów możliwością wsparcia młodych talentów, podzielenia się wiedzą, a także okazją do wspólnego z całym środowiskiem kreowania rozwoju edukacji oraz badań w branży gier w Polsce. Jest też unikatowym w Polsce forum łączącym wykładowców, studentów, uczniów szkół i firmy związanym z branżą kreatywną. Na zwycięzców i wyróżnionych czekają liczne nagrody ufundowane przez firmy.

Głównym organizatorem wydarzenia jest Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej PŁ wraz z partnerem uczelnianym: Akademią Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Sponsorem Platynowym konkursu został CD Projekt Red, sponsorami technologicznymi 11bit studios oraz HTC VIVE, sponsorami złotymi Movie Games, SUPERHOT i Render Cube Games, a brązowymi Afterburn, Robot Gentlleman, Vivid Games, Teyon. Partnerami zostały firmy AMD, Wacom, Google for Startup i GameCamp oraz szerokie grono instytucji wspierających rozwój przemysłów kreatywnych.

Patronatu honorowego udzielił Minister Edukacji i Nauki, Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, Marszałek Województwa Łódzkiego oraz Prezydent Miasta Łodzi oraz JM Rektor Politechniki Łódzkiej i JM Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.

Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !

Aktualności

Nauka i rozwój

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin