19 styczeń 2015

Kuchnia serwuje dzisiaj online

Cyberprzestrzeń to miejsce, w którym można w zasadzie kupić już prawie wszystko, a także zrealizować wiele usług, łącznie z zamówieniem jedzenia. Dla wielu osób to wygodny sposób na rozwiązanie problemu gotowania w domu.

 Intensywność i prędkość życia w wielkich aglomeracjach, brak czasu na codzienne przygotowywanie posiłków lub zwyczajnie brak możliwości czy umiejętności kucharskich – to problemy sporej części Polaków między 20. a 45. rokiem życia. Studia lub nienormowana czasowo praca nie sprzyjają temu, aby przygotowywać regularnie posiłki. Nic więc dziwnego, że branża gastronomiczna próbuje dostosować się do potrzeb tego rodzaju klientów. Dlatego tak wielką furorę robi zamawianie jedzenia przez internet. To czynność, którą można wykonać za pomocą aplikacji internetowej w komórce, jak i na innych urządzeniach komputerowych. Zajmuje ona zaledwie parę minut (kilka kliknięć i stosowny formularz jest już wypełniony), a oczekiwanie na wybrane danie zazwyczaj trwa około godziny. Niektóre restauracje przyjmują zamówienia nawet całą dobę.

Oferta online

W internecie, oprócz indywidualnie prosperujących punktów gastronomicznych, funkcjonuje wiele serwisów, takich jak np. PizzaPortal.pl, które skupiają ofertę online różnych podmiotów – od restauracji po pizzerie. Dzięki temu w jednej bazie można znaleźć interesujące nas menu dostępne w miejscu, w którym akurat przebywamy. Zamiast czekania w kolejce do baru lub przy stoliku na kelnera intuicyjny system pomaga nam złożyć zamówienie. Komunikacja między zamawiającym a restauracją przebiega bardzo sprawnie, a danie trafia pod drzwi klienta.

Dania prosto z internetu

TNS OBOP na zlecenie sieci Lidl Polska zrobiło badania na temat gustów kulinarnych Polaków. Okazuje się, że ciągle najbardziej preferowana jest kuchnia rodzima (72 procent ankietowanych) z kotletem schabowym na czele. Z europejskich propozycji z kolei Polacy wybierają kuchnię włoską (12 procent) – czyli makarony i pizzę (źródło: http://facet.wp.pl/kat,70996,wid,14111174,wiadomosc.html?ticaid=1140e6).

Jakie ma to przełożenie na składanie zamówień online? Gdyby się zastanowić na przykład nad tym, 

Jakie dania zamawia się na wynos w Warszawie?

Czy w innym polskim mieście, to pewnie nikogo nie zdziwiłaby odpowiedź, że liderem jest ciągle pizza o różnych smakach. Według danych niedawno opublikowanych przez agencję PMR, około 62% mieszkańców naszego kraju je ją przynajmniej raz w miesiącu w najróżniejszej postaci – od samodzielnie wykonanej czy kupionej mrożonki po zamówienie bezpośrednio w lokalu gastronomicznym lub online (źródło: http://www.research-pmr.com/pl/a30/pmr-polacy-wciaz-chetnie-siegaja-po-pizze)

Coraz chętniej zamawiający stawiają jednak również na inne potrawy. W menu online dostępne są bowiem pyszne dania rodem z kuchni polskiej (m.in. pierogi, schabowy, rosół, kapusta z grzybami), dalekowschodniej (np. sushi, sajgonki, kurczak w sosie słodko-kwaśnym), włoskiej (np. makarony, risotto, owoce morza), greckiej (słynna sałatka grecka, potrawy z wołowiny, baraniny i owoców morza), tureckiej (np. kebab) czy meksykańskiej (m.in. tortilla, tacos). Wielkim zainteresowaniem cieszą się również sałatki i inne zimne przystawki oraz desery, takie jak np. domowe ciasto czy tiramisu.

Dieta z dojazdem do klienta

Zamówienia online to już nie tylko fast foody i domowe obiady. Z raportu przygotowanego przez wspomnianą już firmę PMR pt. „Rynek HoReCa w Polsce 2013. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2013–2015” wynika, że rynek cateringowy w Polsce zwiększa co roku swoją wartość. Aktualnie szacowana jest ona na blisko 18,5 mld zł, z czego 4,5 mld złotych przypada na usługi cateringowe, w tym m.in. na będący ostatnio bardzo trendy catering dietetyczny. Jest to rozpisany przez dietetyka konkretny jadłospis, dzięki któremu zamawiający mają komfort, że codziennie otrzymają odpowiednio skomponowane kalorycznie i odżywczo jedzenie. Można zamówić np. dietę wegetariańską, 1000 kalorii i wiele innych (źródło: http://www.pmrpublications.com/product/Rynek-HoReCa-w-Polsce-2013)

Dania na wynos to sposób nie tylko na treściwy lunch w pracy, lecz także na zorganizowanie szybkiego obiadu dla rodziny, kolacji z przyjaciółmi w domu czy studenckiej imprezy w akademiku.
      
    

    
 

Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !

Aktualności

Nauka i rozwój

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin