Technologia

Technologia (7)

Przed ponad 2,5 tys. atakami DDoS ochroniła Netia w ostatnich 3 latach jednego ze swoich klientów. Rekordowy pod względem wielkości, skutecznie odparty przez Netię atak miał siłę 162 Gbps. „Analiza ataków DDoS w latach 2018-2020” przygotowana przez ekspertów z Netii, sugeruje, że wkrótce ataki DDOS mogą się nasilić, m.in. za sprawą spadku notowań kryptowalut.
W ramach kampanii „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej”, zainicjowanej przez Otrivin Oddychaj Czysto, powstał jedyny w swoim rodzaju plac zabaw AirBubble, który ma pokazać, jak naturalne, innowacyjne rozwiązania mogą pomagać oczyszczać powietrze. Pierwszy na świecie biotechnologiczny plac zabaw wykorzystujący oczyszczające powietrze algi daje dzieciom prawo do czystej zabawy.
Fundusze przyznane w konkursie trafią do studentów budownictwa, elektroenergetyki, miłośników dronów oraz interdyscyplinarnego zespołu Lodz Solar Team.
Google uruchomił swoją najnowszą inwestycję w Polsce – region Google Cloud w Warszawie. To infrastruktura przetwarzająca dane i część globalnej sieci firmy zapewniającej dostęp do usług chmury obliczeniowej firmom i instytucjom. Region Google Cloud ma pomóc polskim przedsiębiorstwom w cyfrowej transformacji i przyspieszyć wdrażanie technologii chmurowych w gospodarce. To pierwsza tego typu infrastruktura globalnego dostawcy usług chmury publicznej nie tylko w Polsce, ale i całej Europie Środkowo-Wschodniej. Warszawski region Google Cloud jest 25 takim ośrodkiem na świecie i jedynym, jaki firma otworzy w tym roku w Europie.
Branża gier mobilnych pod względem dynamiki rozwoju nie ma sobie równych. Już w 2018 roku rynek mobile gamingu stanowił największy udział w sektorze gier i wynosił blisko 47% a w roku 2020 przekroczył magiczną liczbę 51%(1). Prognozy Newzoo wskazują, że ta tendencja będzie się rozwijać. W tym roku wartość rynku mobile gamingu może wynieść nawet 91 mld USD z czego ponad 82% wygenerują smartfony. Czy ten potencjał dostrzegli marketerzy i umieścili mobile gaming na liście „to do” przy prowadzeniu swoich kampanii? Okazuje się, że nie do końca wiedzą, jak się do tego zabrać, a przede wszystkim, jak zmierzyć efekty. A rezultaty mierzyć się da nawet z lepszym skutkiem niż w kampaniach prowadzonych w social media. Od kilku lat tę sytuację wykorzystują globalni gracze, jak Samsung, L’Oreal czy marka Dettol, którzy z powodzeniem inwestują w mobile gaming. W jaki sposób to robią?
57% absolwentów szkół wyższych w Unii Europejskiej to kobiety. Jednak tylko 24,9% z nich kończy studia w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), a jeszcze mniej pozostaje w branży i znajduje tam stałe zatrudnienie. Według danych Komisji Europejskiej tylko 18% specjalistów w sektorze ICT w UE to kobiety. W firmie Ericsson w Polsce blisko 500 spośród 2200 pracowników to kobiety.
YAMAHA Motor Europe rozszerzyła na przestrzeni 2020 roku swoją ofertę o szereg nowych urządzeń, w tym o dwa nowe roboty typu SCARA, serię modułowych transporterów liniowych LCMR200 oraz system wizyjny RCXIVY2+.

Aktualności

Nauka i rozwój

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin