30 kwiecień 2021

BIMaHEAD, czyli jak stworzyć cyfrowego bliźniaka

Politechnika Łódzka rozpoczyna międzynarodową współpracę z partnerami z Francji, Niemiec, Szwecji i Macedonii Północnej w celu wspólnej realizacji dwuletniego projektu Budowanie kompetencji cyfrowych studentów i nauczycieli kierunków związanych z budownictwem oraz podnoszenie przygotowania cyfrowego uczelni w Unii Europejskiej (Building dIgital coMpetencies of students and teacHers in construction related degrees & incrEasing digitAl reaDiness of EU universities – BIMaHead), na który Komisja Europejska przyznała grant w wysokości niemal 250 tysięcy euro.

Koordynatorem projektu na Politechnice Łódzkiej jest dr hab. inż. arch. Anetta Kępczyńska-Walczak, prof. uczelni z Instytutu Architektury i Urbanistyki.

Głównym celem projektu BIMaHEAD jest budowanie kompetencji cyfrowych w szkołach wyższych, a w szczególności wspieranie w tym zakresie studentów na kierunkach związanych z architekturą i budownictwem. BIM w skróconej nazwie projektu nie jest przypadkowe.

Jak wyjaśnia dr hab. inż. arch. Anetta Kępczyńska-Walczak, prof. uczelni, kierująca Zakładem Technologii Cyfrowych w Architekturze i Urbanistyce:

- Projekt koncentruje się na rozwijaniu umiejętności cyfrowych specyficznych dla przyszłych profesjonalistów w branży budowlanej - m.in. architektów, projektantów, inżynierów, konstruktorów - w zakresie tworzenia pełnego Modelu Informacji o Budynku(BIM), czyli nie tylko dokumentacji technicznej, ale też wirtualnego modelu trójwymiarowego, obecnie określanego jako „digital twin”. BIM staje się integralną częścią kwalifikacji potrzebnych przyszłym pracownikom sektora budowlanego.

W szczególności projekt będzie miał na celu porównanie dobrych praktyk i scenariuszy pedagogicznych, zaprojektowanie nowatorskich koncepcji, opracowanie materiałów e-learningowych w zakresie szkolenia BIM, testowanie wypracowanych przez partnerów rozwiązań oraz sporządzenie oceny i wytycznych dla przyszłych projektów edukacyjnych.

Liderka projektu w PŁ podkreśla:

- Myśląc o efektach projektu w dalszej perspektywie odnosimy je głównie do studentów. Wypracowane przez partnerów rozwiązania posłużą studentom, zwiększając ich własne zdolności do zatrudnienia dzięki zdobytym kompetencjom branżowym i umiejętnościom cyfrowym. BIMaHEAD przyczyni się do zbudowania nowej generacji wysoko wykwalifikowanych specjalistów, co dzięki międzynarodowej współpracy pozytywnie wpłynie na lokalny, regionalny, krajowy i europejski rozwój gospodarczy.

 

BIMaHead - Building dIgital coMpetencies of students and teacHers in construction related degrees & incrEasing digitAl reaDiness of EU universities.

Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !

Aktualności

Nauka i rozwój

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin