18 luty 2015

Sól – to ona może być przyczyną otyłości!

Dział: Zdrowie
Napisał 
Sól, jak wiadomo nie od dziś, jest przyczyną wielu chorób. Przede wszystkim od soli zmniejsza się sprawność naszych nerek jak i powoduje ona choroby układu pokarmowego. Dodatkowo też może być ona przyczyną otyłości. Warto więc zmniejszyć ilość soli w codziennej diecie.

Sól

mayathebee2626

Sól niesie za sobą więcej złego niż dobrego. Wykazali to eksperci, którzy doszli do wniosku, że sól może przyczyniać się do odkładania przez organizm tkanki tłuszczowej. A więc jak ograniczyć spożycie soli? Jak jeść i co jeść skoro praktycznie w większości produktów jest zawarta sól?

Dzienne spożycie soli powinno wynosić ok. 5 g, czyli jest to płaska łyżeczka. Ograniczając sól musimy być świadomi, że jest ona zawarta w produktach, które kupujemy do jedzenia. Jest ona w pieczywie, wędlinach, konserwach, serach podpuszczkowych. Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem na ograniczenie spożywania soli jest stopniowe eliminowanie jej z żywności, którą zjadamy codziennie. Zamiast kupować wędliny, możemy sami przygotować mięso i doprawić własną mieszanką ziół, tak aby zachować smak, nie dodając do tego soli. Wiadomo, że nie mamy czasu, aby przygotowywać każdą wędlinę czy też piec chleb, jednak możemy postarać się, aby sól stopniowo wykluczyć z potraw, które sami gotujemy i przyrządzamy. Możemy stopniowo zmniejszać ilość dodawanej soli do ziemniaków, do ryżu itp. Dzięki temu stopniowo będziemy przyzwyczajać się do innego smaku i nie będzie to dla nas problemem. Wszystko w trosce o nasze zdrowie.

Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !

Fotografia artykułu

Sól
Bezpłatny poradnik - Jak skutecznie i trwale schudnąć

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin