13 styczeń 2015

Nowy kierunek “Graduate programme in teaching English to young learners” na Wydziale Pedagogicznym

Napisała 
W roku akademickim 2014/2015, na Wydziale Pedagogicznym UW uruchomiony został nowy kierunek studiów magisterskich drugiego stopnia „Graduate programme in teaching English to young learners”. Głównym celem tych innowacyjnych studiów jest rozwój kompetencji niezbędnych do nauczania metodą CLIL oraz kształcenia dwujęzycznego na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, które są szczególnie poszukiwane i cenione na nauczycielskim rynku pracy.

Autorski program studiów obejmuje zarówno przygotowanie teoretyczne w zakresie nauczania i przyswajania języka angielskiego oraz pedagogiki małego dziecka, jak i przygotowanie praktyczne, które realizowane jest w formie zajęć warsztatowych oraz praktyk nauczycielskich w różnych kontekstach edukacyjnych. Studenci mają możliwość odbycia praktyk w wyselekcjonowanych specjalnie placówkach edukacyjnych, m.in. w szkole amerykańskiej, brytyjskiej, w polskich i międzynarodowych placówkach prowadzących nauczanie dwujęzyczne i zintegrowane nauczanie w języku angielskim.

Jak podkreśla koordynator studiów, Pani dr Katarzyna Brzosko-Barratt, „dzięki współpracy z nauczycielami, którzy są doświadczeni w dziedzinie nauczania dwujęzycznego, studenci zdobędą praktyczną wiedzę cenioną zarówno przez pracodawców jak i rodziców najmłodszych uczniów.”  

W ramach studiów organizowane są także warsztaty z ekspertami międzynarodowymi. W listopadzie odbył się m.in. warsztat zatytułowany „Introduction to action research” prowadzony przez Kimberly Johnson, eksperta w dziedzinie edukacji nauczycieli i „action research” z St. Catherine University (University of Minnesota, USA). Studenci mieli także okazję uczestniczyć w wykładzie zatytułowanym „Bilingual Literacy” oraz w warsztacie „Assessment to Bilingual Literacy” prowadzonym przez Anne Dahlman z Minnesota State University, profesora specjalizującego się w dziedzinie „culturally responsive teaching and learning”.

W ciągu całego roku akademickiego prowadzone są również warszaty weekendowe warsztaty prowadzone przez polskich ekspertów. Dla przykładu, podczas warsztatu „Introduction to CLIL” prowadzonego przez doktor Agnieszkę Otwinowską-Kasztelanic mieli okazję zaznajomić się z tematyką integracji przedmiotowo-językowej w kontekście nauczania na etapie edukacji wczesnoszkolnej.

Do You speak English?

Atrakcją tego kierunku są też wyjazdy studyjne. W roku akademickim 2014/2015 w marcu odbędą się dwa takie wyjazdy do Finlandii oraz Słowenii. Podczas wyjazdów studenci będą mogli poznać rozwiązania dotyczące organizacji nauczania dwujęzycznego i kształcenia metodą CLIL w zagranicznych placówkach edukacyjnych.

Rekrutacja na  nowy rok akademicki 2015/2016 rozpocznie się w czerwcu. Informacja dotycząca szczegółów procesu rekrutacyjnego będzie dostępna na stronie studiów: http://www.pedagog.uw.edu.pl/bilingual/ lub https://www.facebook.com/NauczanieDwujezyczneCLIL oraz na stronie internetowej rejestracji UW https://irk.uw.edu.pl/index.php.

Więcej informacji można uzyskać pisząc na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..

Kierunek Graduate programme in teaching English to young learners realizowany jest w ramach projektu ponadnarodowego, zatytułowanego „Nauczanie Dwujęzyczne. Studia drugiego stopnia w języku angielskim” (nr umowy: POKL.04.01.01.-00-087/13-00), który to projekt jest współfinansowany w ramach IV Priorytetu Szkolnictwo wyższe i nauka, Działania 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałania 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 

Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !

Fotografia artykułu

CLIL
Bezpłatny poradnik - Jak skutecznie i trwale schudnąć

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin