18 czerwiec 2014

Wideo content marketing

Napisane przez  Witold Sokołowski
Żyjemy w dobie społeczeństwa informacyjnego, gdzie informacja jest na wagę złota. Dlatego też w prowadzeniu działań promocyjnych w sieci internetowej coraz większe, jeśli nie najważniejsze, znaczenie odgrywa content marketing, obejmujący swoim zakresem wiele form narzędzi marketingowych, którymi marketer posługuje się dla tworzenia, udostępnienia i dzielenia się treściami. Zadaniem content marketingu jest wymuszenie pewnej aktywności na docelowych odbiorcach komunikatu promocyjnego - obecnych i potencjalnych klientach.

Dzięki właściwemu wykorzystaniu różnych narzędzi content marketingu można poprawić lojalność klientów wobec marki produktów lub usług i kształtować pozytywny wizerunek firmy w jej otoczeniu bliższym lub dalszym. Content wbrew pozorom wcale nie oznacza jedynie tekstu, ale może wykorzystywać i inne narzędzia, takie jak filmy i klipy wideo, dlatego też można mówić o wideo content marketingu. Na czym on polega i kiedy powinien być wykorzystywany?

Atrakcyjna forma przekazu

Wielu ludzi jest wzrokowcami i szybciej zapamiętuje informacje, jeśli są one im przekazywane w formie obrazów. Do takich ludzi powinniśmy kierować komunikaty w ramach wideo content marketingu. Narzędzia content marketingu operujące filmami wideo pozwalają na urozmaicenie przekazu informacji i skracają czas, jaki odbiorca musiałby poświęcić na uzyskanie pożądanych danych. Łatwiej jest coś pokazać na filmie, niż trafnie opisać z wykorzystaniem odpowiedniego słownictwa. Obecnie wideo content marketing nie pociąga za sobą już tak wysokich kosztów, jak jeszcze kilka lat temu. Ma to związek z szerokim rozwojem technologii internetowych. Nakręcenie filmu video i jego udostępnienie na stronie internetowej jest bardzo proste. Wystarczy mieć jedynie pomysł, w jakiej, atrakcyjnej dla odbiorców formie, przedstawić w formie video materiał reklamowy czy promocyjny.

Dzielimy się treścią

Jeśli filmik wideo wykorzystywany przy okazji prowadzenia działań z zakresu content marketingu jest interesujący dla odbiorcy docelowego, chętnie przekaże on informacje o nim swoim znajomym. Taki filmik będzie udostępniany w serwisach społecznościowych, co nakręca jednocześnie system rekomendacji. Skoro znajomy poleca content przekazywany w ramach narzędzi wideo, chętniej podejmiemy decyzję o wypróbowaniu danego produktu czy usługi. Redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl, Rafał Kowaleski zaznacza, że:

Treść wizualna, która jest interesująca, niepowtarzalna i wysokiej jakości,
wzbudza silne uczucia wśród odbiorców.

Tworzenie wartościowych treści wideo i ich właściwa dystrybucja w grupie docelowych odbiorców pozwala na skuteczne prowadzenie działań z zakresu promocji i reklamy swojej firmy, marki produktów i usług, czy serwisu internetowego.  Wideo content marketing wymaga tworzenia ciekawych, unikalnych filmów i klipów, niekoniecznie stricte o charakterze reklamowym, ale i informacyjnym. Takie filmiki mają wywrzeć określony wpływ na konsumenta i generować zyski dla marki. Wideo content marketing z założenia przynosi o wiele większe zyski reklamodawcom, niż spot reklamowy, jako że niesie za sobą realną wartość i interesujące, pożądane przez odbiorców informacje. Jeśli wideo zrealizowane jest w ciekawej, niesztampowej formie, ma większe szanse na dalsze upowszechnianie w sieci internetowej.

Dlatego też eksperci uznają, że wideo content marketing jest przyszłością maketingu w ogóle. Anglojęzyczny serwis Theguardian.com w artykule dotyczącym wykorzystywania technologii video w marketingu napisał (tłumaczenie):

Wideo jest przyszłością content marketingu. O ile już tu i teraz nie jest to prawdą. Różne badania pokazują, że ponad połowa firm aktualnie wykorzystuje jako medium obraz, a prognozuje się wzrost świadomości reklamodawców dotyczących jego możliwości. Nielsen podaje, że 64% marketerów oczekuje, że video będzie dominować w ich strategiach marketingowych w przyszłości. Nie trudno jest zrozumieć, dlaczego.

Na blogu custom-publishing.blog.onet.pl autorzy przytaczają najnowsze statystyki dotyczące video content marketingu i jego rozwoju w 2012 i 2013 roku:

W ciągu trzech lat stosowanie firmowych filmów video jako formy contentu wzrosło z 37% do 68%. Obecnie to obok internetu i druku jedna z najbardziej powszechnych form content marketingu! A aż 57% marketerów deklaruje, że w 2013 roku stworzy jeszcze więcej treści video!

Z kolei w serwisie searchenginejournal.com opublikowano informacje, że:

Według Cisco, ruch wideo konsumentów wyniesie 69 procent całego globalnego ruchu internetowego do 2017 roku, w porównaniu do wysokich 57 procent obecnie.

Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !

Aktualności

Nauka i rozwój

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin