Na temat nowego projektu rozmawiamy z Prezesem Telestudent Sp. z o.o. Krzysztofem Strymińskim.
Redakcja Student.pl: Skąd pomysł na Platformę Edukacyjną?
Krzysztof Strymiński: Już w czasie gdy tworzyliśmy Portal Studencki Student.pl mieliśmy ambicje, by w przyszłości zaistnieć na rynku szkoleń i kursów. Stworzyliśmy popularny Portal, ale brakowało nam rozwiązań technicznych umożliwiających stworzenie Platformy Edukacyjnej z prawdziwego zdarzenia. Teraz pojawiły się możliwości, a dodatkowo czas lockdown'u wyzwolił w nas pomysły, które w trakcie kilku miesięcy udało się zrealizować. Zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy nowoczesny system, który odpowiada na potrzeby rynku. W kolejnych miesiącach wdrażać będziemy kolejne funkcje i ułatwienia. Chcemy pomóc podmiotom zajmującym się edukacją w skutecznym wykorzystaniu potencjału nauki online. Nie jest naszym celem przekonywanie, że jest ona lepsza czy gorsza od nauki stacjonarnej. Na pewno jest inna, w wielu przypadkach uzupełnia a nawet zastępuje tradycyjne formy nauki. Wierzymy, że stanowi to przyszłość nauczania dostępną dla wszystkich. Mimo niewątpliwych ograniczeń, ma jednak sporo zalet, umożliwia naukę osobom, które napotykają trudności w nauce w sposób tradycyjny.
Redakcja: Czy Platforma skierowana jest tylko do Uczelni i Studentów?
KS: Oferta Platformy skierowana jest do wszystkich podmiotów edukacyjnych. Mogą z nami współpracować zarówno wspomniane Uczelnie, Szkoły jak i firmy szkoleniowe czy samodzielni trenerzy albo twórcy kursów. Edukacja to nie tylko nauka w szkołach i na uczelniach, w dzisiejszych czasach ważniejsze jest zdobywanie umiejętności potrzebnych na rynku pracy i rozwój osobisty. Żyjemy w ciągle zmieniającej się rzeczywistości (vuca) i dlatego nasze zdolności adaptacyjne mają istotne znaczenie. Aby dostosować się do dynamicznie zmieniających się warunków i okoliczności potrzebujemy nowych kompetencji, dlatego nauka staje się ważna na każdym etapie życia. Odbiorcami Platformy są nie tylko studenci aktualnie uczący się na jakiejś uczelni, ale osoby czujące potrzebę rozwoju i podnoszenia kompetencji. Ludzie, dla których motto Platformy "Telestudent - Uczymy się całe życie" jest bliskie i łatwo się z nim identyfikują.
Redakcja: Dlaczego chcecie w jednym miejscu zgromadzić kursy i szkolenia z całej Polski?
KS: Odpowiem pytaniem: "A po co jest Allegro?". Każdy podmiot edukacyjny prowadzi własną sprzedaż kursów i szkoleń. Wielu robi to bardzo dobrze. Są jednak tacy, którzy mają rewelacyjne produkty, ale trudno jest im się przebić do szerokiego grona odbiorców. Jedni i drudzy uzyskają korzyści. Zalety dla Studentów są jeszcze bardziej oczywiste, mają wszystkie dostępne kursy i szkolenia w jednym miejscu. Mogą porównać oferty i wybrać te, które im najbardziej odpowiadają. Ludzie bardzo często ulegają reklamie i decydują się na szkolenie, które wcale nie jest najlepsze ani w dobrej cenie. Dzięki naszej Platformie będą mogli bardziej świadomie dokonać wyboru i zyskają czas do namysłu. Wszystkie materiały znajdą się w jednym miejscu i zawsze będzie można do nich wrócić.
Redakcja: Jakie narzędzia oferujecie na Telestudent?
KS: Platforma powstała w rekordowo krótkim czasie i zawiera obecnie zestaw podstawowych, najbardziej potrzebnych narzędzi. Naszym celem było stworzenie "marketplace" by umożliwić Partnerom zakładanie własnych sklepów z ofertami. Zastosowaliśmy bardzo zaawansowane narzędzie, które umożliwia obsługę całego procesu sprzedaży i rozliczeń z Partnerami. Podłączyliśmy dwa najbardziej popularne systemy płatności: PayPal i Przelewy24, by każdy użytkownik mógł w prosty sposób dokonać szybkiego zakupu. Za pomocą Platformy można oferować webinary, szkolenia video, e-booki, a bardziej zaawansowani Partnerzy mogą korzystać z Moodle by tworzyć kursy. Sukcesywnie będziemy poszerzać funkcjonalność Platformy by jeszcze bardziej ułatwić naszym Partnerom oraz Klientom korzystanie ze zdalnej nauki.
Redakcja: Czego Wam życzyć? Na czym polegać będzie sukces Telestudent?
KS: Naszą najważniejszą aspiracją jest dostarczenie wygodnych w użyciu narzędzi dla Partnerów / Twórców i możliwie najbardziej kompleksowej oferty szkoleniowej dla Studentów / Klientów. Życzymy sobie wytrwałości w dążeniu do tego celu, wielu długofalowych relacji biznesowych opartych o partnerstwo i samych zadowolonych Klientów. Nasze motto "zadowolenie naszych Klientów jest naszym Sukcesem" i w drugiej wersji "Sukces naszych Partnerów jest naszym Sukcesem".
Redakcja: W imieniu Redakcji i naszych czytelników życzymy sukcesów. Dziękujemy za rozmowę.
KS: Wzajemnie. Ja również bardzo dziękuję za rozmowę i zapraszam na naszą Platformę: https://telestudent.pl/.
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !