Pierwszy z projektów HEART realizowany jest z instytucjami z Grecji, Hiszpanii, Holandii, Włoch i Bułgarii. Lider projektu dr hab. inż. Grzegorz Granosik, prof. PŁ wyjaśniając znaczenie podjętego tematu mówi – Do tej pory niewiele projektów w edukacji związanych z użyciem nowoczesnych technologii, w tym robotów zwracało uwagę na edukację dorosłych. Jeszcze mniej poruszało temat osób dorosłych z niepełnosprawnościami. Z drugiej strony potencjał edukacyjny sektora robotycznego pozostaje nieznany w środowisku kształcenia osób dorosłych. Nasza inicjatywa ma na celu wypełnienie tej luki, a także zbliżenie sektorów edukacji i robotyki.
Projekt HEART przewiduje działania kierowane do kilku grup związanych z kształceniem osób dorosłych, przede wszystkim ich nauczycieli oraz specjalistów pracujących z dorosłymi uczniami niepełnosprawnymi, poszukujących innowacyjnych narzędzi i technologii wspierających. Utworzona zostanie też międzynarodowa sieć ekspertów, którzy staną się mentorami dla osób ze wspomnianych już grup oraz naukowców z uczelni zajmujących się robotyką edukacyjną.
Komplementarnym projektem w obszarze edukacji szkolnej jest Ready, Teady, Go! W tym przypadku działaniami są objęte dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wieku 9-14, ich wychowawcy oraz szeroko pojęte ośrodki edukacyjne oraz organizacje pozarządowe. Efektem projektu poza e-platformą z kursami szkoleniowymi będzie aplikacja mobilna z avatarem tytułowego miśka Teady’ego wspierającego naukę dzieci.
Koordynatorem projektu jest Politechnika Łódzka, zaś partnerami instytucje z Polski, Hiszpanii, Włoch, Grecji, Cypru i Litwy.
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !